• Rozloučení se čtvrťáky
    Rozloučení se čtvrťáky
    23. dubna proběhlo na školním dvoře rozloučení školní kapely Protokol s letošními čtvrťáky
  • Plavecký dvojboj a trojboj SPŠE
    Plavecký dvojboj a trojboj SPŠE
    Žáci druhých a třetích ročníků absolvovali v návaznosti na rozšířenou plaveckou výuku na naší škole, již 13. ročník srovnávacích závodů.
  • Školní kolo SOČ
    Školní kolo SOČ
    9. 4. 2025 dvacítka žáků oboru Elektrotechnika na školním kole SOČ představilo svoje soutěžní projekty.
  • 3A v divadle
    3A v divadle
    Ve středu 9 .4. 2025 se třída 3A zúčastnila v Moravském divadle v Olomouci představení  Nedotknutelní.
  • BožeTECH 2025
    BožeTECH 2025
    26. 3. 2025 proběhla na naší škole tradiční technologicko-vzdělávací konference BožeTECH 2025
  • Exkurze 2B na psychiatrii
    Exkurze 2B na psychiatrii
    20. 3. 2025 navštívila třída 2B Oddělení závislostí Psychiatrické léčebny ve Šternberku.
mikro:bit

BBC micro:bit v rukou žáků 9. ročníku ZŠ Litovel - napsali o nás

Na základní škole v Litovli v minulém roce se žáci učili programovat micro:bit a sestavovali autíčko na dálkové ovládání micro:bitem. 

Šablony pro SŠ a VOŠ I

logolink op vvv


Naše škola realizuje projekt Šablony pro SŠ a VOŠ I, registrační číslo projektu CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_035/0007980, podpořeného z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.

Doba realizace projektu: 1. 1. 2018 – 31. 12. 2019

Cílem projektu je podpora osobnostně profesního rozvoje pedagogů prostřednictvím dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, vzájemného setkávání a sdílení zkušeností pedagogů a pomůže školám při společném vzdělávání žáků/studentů, a to s možností personálního posílení o školního asistenta, školního psychologa, speciálního pedagoga, sociálního pedagoga, koordinátora spolupráce školy a zaměstnavatele, školního kariérového poradce. Dále jsou podporovány aktivity spolupráce škol a zaměstnavatelů, využití cizích jazyků ve výuce, aktivity rozvíjející ICT a doučování žáků ohrožených školním neúspěchem.

Naše škola využívá tento projekt k následujícím aktivitám

- Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele – personální podpora SŠ a VOŠ.
- Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ a VOŠ.
- Tandemová výuka na SŠ a VOŠ.
- Zapojení odborníka z praxe do výuky na SŠ
- Vzájemná spolupráce pedagogů SŠ
- CLIL ve výuce na SŠ a VOŠ
- Zapojení ICT technika do výuky na SŠ a VOŠ
- Doučování žáků SŠ ohrožených školním neúspěchem

Mgr. Milan Baránek získal cenu Fair Play

Ministerstvo školství společně s Českým klubem Fair-play Českého olympijského výboru ocenilo studenty a pedagogy za přínos nejen českému školství. 

Projekt Lajkni mě

Okresní kolo soutěže BBC micro:bit

Ve středu 17. ledna proběhlo v rámci Dne otevřených dveří okresní kolo soutěže Hackathon BBC micro:bit, ve kterém se utkali absolventi akademie programování ze zapojených ZŠ. 

Soutěž Merkur perFEKT Challenge

Soutěž studentů na fakultě elektrotechniky FEKT Brno.
Soutěž je určena pro studenty středních škol, v letošním roce se konal 5. ročník.

Vypouštění sondy v Olomouci-Hejčíně

Naši žáci přijímají signály z meteorologického balónu vypouštěného v Olomouci-Hejčíně.

Zvyšování kvality výuky cizích jazyků

logo1


Název projektu: Zvyšování kvality výuky cizích jazyků

Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/56.0177

Financování projektu: Evropský sociální fond a státní rozpočet České republiky

Operační program: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Prioritní osa: 7.1 Počáteční vzdělávání

Oblast podpory: 7.1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání

Doba realizace: 1. 7. 2015 – 31. 12. 2015

 

Projekt byl zaměřen na rozvoj čtenářství a čtenářské gramotnosti, výuku cizích jazyků a podporu výuky přírodovědných a technických oborů. Tyto oblasti se dlouhodobě ukazují jako problematické. Dále byl projekt zaměřen na podporu kurikulární reformy a výuku cizích jazyků a v cizích jazycích. Byly naplněny tyto čtyři klíčové aktivity:
KA-1 Čtenářská dílna.
V rámci projektu byly vytvořeny a ověřeny ve výuce sady výukových materiálů, které budou i nadále používány pro výuku. Při tvorbě materiálů a jejich ověřování se tvůrci zdokonalili v ovládání digitálních programů a v ovládání techniky potřebné k jejich vytvoření. V neposlední řadě došlo k obnovení a doplnění digitální techniky potřebné pro tvorbu a prezentaci vytvořených materiálů, která bude pro výuku používána i nadále. Do školní knihovny bylo díky tomuto projektu zakoupeno 125 knih. Tři tituly po 31 kusech, dva tituly po 16 kusech, aby žáci mohli s knihou pracovat. Prioritně byly zakoupeny knihy, které jsou zahrnuty v našem školním seznamu literárních děl určených k Ústní maturitní zkoušce z ČJL. Všechny tyto knihy máme v seznamu maturitní četby.
KA-2 Zahraniční jazykový kurz pro učitele
Kurz byl organizován ve skupinách po 4 studentech. Témata kurzu: Naslouchání, mluvení, výslovnost, čtení, psaní, slovník, a gramatika. Interaktivní výuka podle společných evropských rámcových osnov centra pro dospělé v St.Julian's na Maltě. Kurz byl zaměřen na zlepšení všeobecných znalostí angličtiny. Vzhledem k zaměření na výuku odborných technických předmětů je znalost angličtiny pro další rozvoj nových poznatků v technice nezbytná. Tyto cíle byly naplněny. Doklad o absolvování byl vydán po skončení kurzu.
KA-3 Zahraniční stáž
Stáž probíhala na Žilinské universitě v Žilině ve Slovenské republice. Vzhledem k zaměření naší školy byla vybrána fakulta elektrotechniky a na ní katedry, které se blíží zaměření naší školy. Naším cílem bylo navštívit prostředí, do kterého odchází naši absolventi. Zajímali jsme se o míru připravenosti našich absolventů pro vysokoškolské studium. Byli jsme seznámeni se strukturou university a postavením fakulty elektrotechniky. Pro nás nové a zajímavé byly ukázky vědeckého výzkumu na katedrách, zejména na katedře fyziky.
KA-4 Zahraniční jazykově-vzdělávací pobyt pro žáky
Studenti byli 4 dny v Londýně, kde poznávali jeho reálie a 9 hodin se učili v jazykové škole, kde pracovali ve 3 skupinách , do kterých byli rozděleni podle předem vyhodnocených testů. Výuka byla zaměřena na konverzaci, čtení a rozbor textu, zábavnou formou si procvičovali a zdokonalovali své schopnosti. Díky pobytu v rodinách si procvičili konverzaci a seznámili se s běžným životem v anglických rodinách. Podobný pobyt by potřebovali absolvovat všichni studenti naší školy .

 

Výzva k podání nabídek: Zahraniční jazykově – vzdělávací pobyt pro žáky ve Velké Británii (Londýně)
Výsledek výzvy k podání nabídek: Zahraniční jazykově – vzdělávací pobyt pro žáky ve Velké Británii (Londýně)

Moderní trendy využívání Internetu

Název projektu:                   Moderní trendy využívání Internetu

Název  program:                  Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Poskytovatel dotace:           Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

Popis realizace projektu:

Realizace projektu proběhla dle plánovaného harmonogramu, pouze s drobnými odchylkami v časovém rozvržení jednotlivých aktivit, které byly způsobeny opožděným obdržením rozhodnutí o schválení projektu.

Hlavní cíle projektu: uspořádání dvou vzdělávacích programů a dvou odborných exkurzí za účasti odborného poradce partnerského zaměstnavatele pro pedagogy odborných předmětů a v souvislosti s tímto i vytvoření užší vazby mezi prostředím střední odborné školy a reálného subjektu z oblasti informatiky a telekomunikací byly v celé šíři splněny. Na škole žadatele zároveň proběhla série školení pro pedagogy, které vycházely z akreditovaných vzdělávacích programů Využití cloudových aplikací a Návrh a správa webové prezentace. Těchto školení se v prezenční formě zúčastnilo celkem 11 pedagogů odborných předmětů.

Při realizaci projektu byl dodržen požadavek na prezentaci financování projektu z dotace MŠMT, která byla uvedena na veškerých dokumentech souvisejících s realizací projektu, ať už v elektronické či tištěné podobě.

Cevok

logolink_cevok

Naše škola je zapojena v projektu Centrum ekonomického vzdělávání v Olomouckém kraji, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.1.26/03.0028, podpořeného z Operačního programu vzdělávání pro konkurenceschopnost, jehož realizátorem je Obchodní akademie, Mohelnice spolu s partnerem projektu Moravskou vysokou školou Olomouc.

Doba realizace projektu: duben – prosinec 2014

Cílem projektu je rozvoj podnikatelských znalostí, schopností a dovedností žáků středních škol Olomouckého kraje. Žákům se dostane výuky v oblasti podnikání a ekonomických kompetencí, kterou zajistí koordinátoři ekonomické gramotnosti. V rámci inovované výuky dojde k vytvoření jedinečného výukového materiálu v podobě interaktivního podnikatelského komiksu a SW aplikace, která bude sloužit žákům zapojeným do projektu k tvorbě podnikatelských záměrů i jako prostředek k připomínkování, námětům a doporučením ze strany odborných mentorů projektu, pocházejícím z partnerské instituce projektu, z Moravské vysoké školy Olomouc.

Projekt počítá se zapojením alespoň 200 žáků středních škol Olomouckého kraje.  

Přínosem projektu bude výchova podnikatelsky aktivních a ekonomicky kompetentních mladých lidí.

Pohyb do škol 2

logolink_up


Název projektu:                    Aktivní životní styl dětí a školáků v Olomouckém kraji

Operační program:              Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Prioritní osa programu:        1 – Počáteční vzdělávání

Oblast podpory:                   1.1 – Zvyšování kvality ke vzdělávání

 

Cílem projektu Aktivní životní styl dětí a školáků v Olomouckém kraji je prostřednictvím komplexní intervence založené na principech evropského programu „The Class Moves“ zvýšit úroveň pohybové aktivity a zlepšit stravovací návyky u žáků škol v Olomouckém kraji. Projekt vychází z evidence – based podkladů mezinárodní studie HBSC o zdraví a životním stylu dětí a školáků, která probíhá pod záštitou Světové zdravotnické organizace již od roku 1982 se vzorkem více jak 230 000 dětí ze 43 zemí světa, a kterou koordinuje a garantuje Katedra společenských věd v kinantropologii FTK UP Olomouc. HBSC studie je rovněž podporována Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy a Ministerstvem zdravotnictví ČR

Fakultní škola Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého v Olomouc

Od září 2013 jsme Fakultní školou Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého v Olomouci (www.prf.upol.cz), což umožňuje našim studentům účastnit se odborných exkurzí a stáží na vysoké škole. Vzájemná spolupráce mezi školami spočívá také v rozvoji talentovaných žáků, v realizaci pedagogických praxí studentů PřF UP na naší škole a na přípravě společných grantových projektů.

Podpora technického a přírodovědného vzdělávání v Olomouckém kraji

logolink1

Název projektu: Podpora technického a přírodovědného vzdělávání v Olomouckém kraji

Příjemce projektu: Olomoucký kraj

Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/44.0009

Financování projektu: Evropský sociální fond a státní rozpočet České republiky

Operační program: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Prioritní osa: 7.1 Počáteční vzdělávání

Oblast podpory: 7.1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání

Doba realizace: 1. 9. 2013 – 30. 6. 2015

Naše škola je partnerem projektu „Podpora technického a přÍrodovědného vzdělávání v Olomouckém kraji“ podpořeného z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Díky realizaci projektu si 33 středních škol rozdělí celkem 113 miliónů korun. Cílem projektu je investiční, neinvestiční a metodická podpora a rozvoj přírodovědného a technického vzdělávání na středních a základních školách Olomouckého kraje. Nástroje k dosažení těchto cílů jsou především:

  • Vybudování/inovace regionálního centra vzdělávání
  • Zvýšení kvality vzdělávání zapojením odborníků z praxe a akademické sféry
  • Rozšíření poskytovaného vzdělávání o specificky zaměřené zájmové vzdělávání
  • Aktivizace a iniciace zájmu cílových skupin z řad žáků základních škol
  • Implementace moderních metod vzdělávání (badatelství, vzájemné učení apod.), vytvoření kooperativních komunit.

Primární cílovou skupinou jsou žáci středních odborných škol, středních odborných učilišť, odborných učilišť, gymnázií a taktéž žáci základních škol. Do projektu je zapojeno 100 základních škol z Olomouckého kraje. Sekundární cílovou skupinou jsou pedagogičtí pracovníci těchto škol, jelikož jsou jedni z nejdůležitějších aktérů vzdělávacího systému a zásadním způsobem ovlivňují kvalitu vzdělávání.

V rámci realizace projektu dojde k zásadnímu rozšíření možností volnočasových aktivit pro žáky středních a základních škol v našem regionu, dále vzniknou programy vzájemného učení a dojde ke sdílení odborných učeben středních škol pro povinnou výuku základních škol. Rovněž bude vytvořena komplexní databáze elektronických výukových materiálů pro příslušné obory, které budou navíc reflektovat nově vybudovaná či inovovaná regionální centra vzdělávání. Neméně důležitou součástí projektu bude spolupráce nejen se zástupci zaměstnavatelů v rámci komunitního rozvoje, ale také s akademickou sférou.

Celkovým výstupem projektu pak bude zvýšení konkurenceschopnosti a uplatnitelnosti studentů středních škol na trhu práce a jejich motivace do dalšího odborného studia v rámci terciárního vzdělávání v technických a přírodovědných oborech. Pro pedagogické pracovníky bude výstup představovat nejen zkvalitnění jejich výukových metod a zvýšení odborné kvalifikace díky odbornému zaškolení v práci s nejnovějšími technologiemi a zařízeními vybudovaných odborných učeben, laboratoří a dalších specializovaných  pracovišť, ale také praktická a okamžitá aplikovatelnost ve výuce primární cílové skupiny nebo  trhu práce. Žáci základních škol budou proaktivně motivováni ke směřování budoucího zaměření studia v přírodovědeckých a technických oborech prostřednictvím volnočasových aktivit, ale i v rámci povinné výuky ve spolupráci se středními školami. Odborníci z praxe/odborníci z vysokých škol a univerzit předají studentům a pedagogům své zkušenosti a seznámí své potenciální zaměstnance/absolventy s možnostmi jejich uplatnění na trhu práce. Zároveň mohou svými zkušenostmi přispět k výuce tak, aby lépe reflektovala a pružněji reagovala na aktuální vývoj v dané oblasti a také potřeby zaměstnavatelů.

Projekt vznikl, aby pomohl odstranit klesající tendenci zájmu o přírodovědné a technické obory.  Zejména v případě technických oborů je sledován protichůdný vývoj, tedy že se snižuje počet absolventů technických oborů a současně se poptávka bez ohledu na tento pokles zvyšuje. Tato poptávka se i nadále bude zvyšovat, ale pouze za předpokladu, že dojde ke zvýšení kvalifikace absolventů a jejich uplatnitelnosti na trhu práce. Důraz musí být kladen na reflexi aktuálních požadavků trhu práce, propojením teorie s praxí a zejména držení kroku s moderními technologiemi.

 

Výzva k podání nabídek - Zařízení odborné učebny Fyzikálních a elektrotechnických měření
Zadávací dokumentace - Zařízení odborné učebny elektrotechnických měření

Zavolejte nám!

(+420) 585 208 121

Napište nám!

info@spseol.cz

Navštivte nás!

Božetěchova 3, Olomouc

Datová schránka

c7hhqe2